Kas tead, mis une ajal su keha ja vaimuga tegelikult toimub?

Telli King of Spades siit


Tere, mina olen Mikk King of Spadesist. Hakkan end varsti magama sättima ning sain siit mõtte rääkida seekord kolmest põnevast ja üliolulisest asjast, miks vähemalt 6 tundi kvaliteetset und meile, meestele hädatarvilik on.

Kõigepealt – vähene uni, aga mis veelgi olulisem – ebakvaliteetne uni hävitab su mehelikku hormonaaltasakaalu. See toob endaga kaasa alanenud testosteroonitaseme ja tõstab naissuguhormooni östrogeeni ning stressihormooni kortisooli taset. Ühtlasi halveneb ka insuliinitundlikkus. Nii et kui sa ei saa kuidagi seda viimast tülikat rasvakihti enda vöökohast maha, siis selle üheks põhjuseks võib olla ka liiga lühike ning ebakvaliteetne uni.

Teiseks – taastumine ja pikaealisus. Uni käivitab meie kehas protsessid, mis aitavad neutraliseerida vabu radikaale ning võidelda põletikega. See aitab su kehal – lihastel ja organitel – eelmisest päevast taastuda. Eriti oluline on see aktiivsele mehele, kes teeb ka regulaarselt trenni.

Samuti on lühikesel unel selge seos meie telomeeride lühenemisega. Telomeerid on meie kromosoomi üks osa ja kaitseb seda hävinemise eest... ja teadupärast on just nende pikkus see, mis on meile teadaolealt parimaks pikaealisuse ennustajaks.

Kolmandaks – une ajal toimub õpitu kinnistamise protsess. Me ei õpi ega omanda uusi asju ainult õppimise protsessi ajal (mida kutsutakse online-õppimiseks), vaid paljuski kinnistub õpitu just siis, kui me aktiivselt ei õpi. Seda kutsutakse offline-õppimiseks. Ja seesama offline-õppimine on eriti tõhus just une ajal, kusjuures tundub, et tema eelised tulevad eriti välja siis, kui omandamisel on midagi täiesti uut ja keerukat. Seejuures aitab uni parandada erinevaid mälutüüpe, kaasa arvatud motoorset mälu. Nii et kui sul on parasjagu käsil klavieri, aga ka näiteks tennisemängu harjutamine, aitab mõnus ööuni sul kiiremini progresseeruda. Nii et kokkuvõtlikult võib öelda - mida vähem me magame, seda aeglasemini me õpime.

Paraku ei ole tänapäeval sageli võimalik seitset tundi häirimata ja kvaliteetset und saada. Küll on vaja õhtul veel e-kirju laiali saata ning juba hommikul koosolekule tormata. Sellise kiire elustiili toetuseks just King of Spades ongi mõeldud. Loomulikult ei asenda King of Spades täisväärtuslikku und, kuid tema koostisosad aitavad toetada mehelikku hormonaaltasakaalu, neutraliseerida vabu radikaale ning parandada mälu, aidates sul hektilisele elustiilile ja unenappusele pisut vähem lõivu maksta.

Loodan väga, et see info pani sind unele teise pilguga vaatama ja mõistma, kui olulisi protsesse ta meie kehas juhib. Just seepärast peaksid sa ööune tõstma enda prioriteetide edetabelis kohe päris tippu.

Allikas: Kliki uuringute nägemiseks...
  1. Leproult R, Van Cauter E. Effect of 1 Week of Sleep Restriction on Testosterone Levels in Young Healthy MenFREE. JAMA. 2011;305(21):2173-2174. doi:10.1001/jama.2011.710.

  2. Neurosci Lett. 2011 Apr 25;494(2):124-9. doi: 10.1016/j.neulet.2011.02.073.

  3. Biol Psychol. 2013 Feb;92(2):249-56.

  4. Anti-aromatase effect of resveratrol and melatonin on hormonal positive breast cancer cells co-cultured with breast adipose fibroblasts. Chottanapund S1, Van Duursen MB2, Navasumrit P3, Hunsonti P4, Timtavorn S4, Ruchirawat M3, Van den Berg M2. Toxicol In Vitro. 2014 Oct;28(7):1215-21.

  5. Martínez-Campa C, González A, Mediavilla MD, et al. Melatonin inhibits aromatase promoter expression by regulating cyclooxygenases expression and activity in breast cancer cells. British Journal of Cancer. 2009;101(9):1613-1619. doi:10.1038/sj.bjc.6605336.

  6. Sleep loss results in an elevation of cortisol levels the next evening. Leproult R1, Copinschi G, Buxton O, Van Cauter E. Sleep. 1997 Oct;20(10):865-70.

  7. Cortisol secretion is inhibited during sleep in normal man. Weitzman ED, Zimmerman JC, Czeisler CA, Ronda J. J Clin Endocrinol Metab. 1983 Feb;56(2):352-8.

  8. Elevated salivary cortisol levels as a result of sleep deprivation in a shift worker. Lac G1, Chamoux A. Occup Med (Lond). 2003 Mar;53(2):143-5.

  9. Effects of sleep deprivation on serum cortisol level and mental health in servicemen. Song HT1, Sun XY2, Yang TS3, Zhang LY4, Yang JL3, Bai J3. Int J Psychophysiol. 2015 Jun;96(3):169-75.

  10. Mesarwi O, Polak J, Jun J, Polotsky VY. Sleep disorders and the development of insulin resistance and obesity. Endocrinology and metabolism clinics of North America. 2013;42(3):617-634.

  11. A single night of partial sleep deprivation induces insulin resistance in multiple metabolic pathways in healthy subjects. Donga E1, van Dijk M, van Dijk JG, Biermasz NR, Lammers GJ, van Kralingen KW, Corssmit EP, Romijn JA. J Clin Endocrinol Metab. 2010 Jun;95(6):2963-8.

  12. Short sleep duration is associated with shorter telomere length in healthy men: findings from the Whitehall II cohort study. Jackowska M1, Hamer M, Carvalho LA, Erusalimsky JD, Butcher L, Steptoe A. PLoS One. 2012;7(10):e47292.

  13. Sleep Med. 2015 May;16(5):559-63. Telomere length as a marker of sleep loss and sleep disturbances: a potential link between sleep and cellular senescence. Tempaku PF1, Mazzotti DR2, Tufik S1.

  14. Prather AA, Gurfein B, Moran P, et al. Tired Telomeres: poor global sleep quality, perceived stress, and telomere length in immune cell subsets in obese men and women. Brain, behavior, and immunity. 2015;47:155-162. doi:10.1016/j.bbi.2014.12.011.

  15. Human relational memory requires time and sleep. Ellenbogen JM1, Hu PT, Payne JD, Titone D, Walker MP. Proc Natl Acad Sci U S A. 2007 May 1;104(18):7723-8.

  16. Blischke K, Malangré A. Task Complexity Modulates Sleep-Related Offline Learning in Sequential Motor Skills. Frontiers in Human Neuroscience. 2017;11:374. doi:10.3389/fnhum.2017.00374.

  17. Sleep smart—optimizing sleep for declarative learning and memory. Feld Gordon B., Diekelmann Susanne. Frontiers in Psychology vol. 6 2015

  18. www.kingofspades.ee/koostisosad

King of Spadesi uudiskiri ilmub kaks korda kuus.
Meiega õpid uut nii tervisest kui King of Spadesist.
Sinu e-maile ei jagata kolmandate osapooltega.

Me ei jaga kunagi Sinu e-maili aadressi ega muud isiklikku infot kolmandate osapooltega ilma Sinu selge nõusolekuta. Tutvu kasutustingimustega.

Heida pilk ka meie teistele postitustele

Vabariigi sünnipäeva eri: kas alkohol teeb sind paksuks?

Vabariigi sünnipäeva eri: kas alkohol teeb sind paksuks?

Usutavasti on pea iga mittekarsklasest mees, kes siiski enda tervisest ja välimusest lugu peab, töönädala lõpus ühe lõõgastava dringi ajal mõelnud...
[...]
Miks sa ei tunne meditatsiooni positiivset mõju

Miks sa ei tunne meditatsiooni positiivset mõju

Kui meditatsioonil on nii suur mehe suutlikkust ja tervist toetav efekt, siis miks sina seda usutavasti ei tunne?
[...]
Mõõda enda närvisüsteemi robustsust…pulsivööga

Mõõda enda närvisüsteemi robustsust…pulsivööga

Pulsivööd kasutatakse enamasti kalorikulu mõõtmiseks, kuid tegelikult on tal üks...vaat et olulisemgi kasutusvõimalus veel...
[...]
Unustatud näoilme, mis vabastab rahuloluhormoonid

Unustatud näoilme, mis vabastab rahuloluhormoonid

Kas sa soovid endas vallandada heaolu- ja õnnehormoone, alandada stressitaset ning kõige tipuks olla mõjukam ning panna teised endasse positiivselt suhtuma?
[...]
Kuidas lahustada oma negatiivne emotsioon vaid hetkega

Kuidas lahustada oma negatiivne emotsioon vaid hetkega

Selles videos tahan ma rääkida sellest, kuidas kiiresti üle saada meie sees tihti tekkivast jõuetust vihast. 
[...]
Tee ise: vähem vaimseid- ja lihaspingeid ning parem uni.

Tee ise: vähem vaimseid- ja lihaspingeid ning parem uni.

Magneesium on tsingi kõrval, mida sisaldab ka King of Spades, ülioluliseks mineraaliks, mida piisavas koguses ainult toidust kätte saada muutub üha keerulisemaks.
[...]
Rahu ja vaikust, palun! (ja kuidas see jõudlust parandab)

Rahu ja vaikust, palun! (ja kuidas see jõudlust parandab)

Üks  olulisemaid  investeeringuid  iseendasse  on  igas  kuus  võtta  paar  tundi  täielikku  rahu  ja  vaikust,  kuid  mitte  närvide  puhkamiseks,  nagu  sa  ehk  arvad.
[...]
Miks me oleme nõrgemad kui meie isad ja vanaisad

Miks me oleme nõrgemad kui meie isad ja vanaisad

Õpi videost, millisele hormoonile me võlgneme oma mehelikkuse, jõu, tugevuse ning soovi pidevalt edasi pürgida.
[...]
Sulge

Ostukorv on tühi

Jätka ostmist